Serwis ASRoma.pl wykorzystuje pliki cookies w celu świadczenia usług, dostosowania serwisu do preferencji użytkowników oraz w celach statystycznych. Możesz zawsze wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że cookies będą zapisane w pamięci urządzenia. Więcej w Polityce prywatności. Korzystając z serwisu akceptujesz także postanowienia zawarte w Regulaminie ZROZUMIAŁEM I AKCEPTUJĘ
Aktualnie na stronie przebywa 43 gości oraz 0 użytkowników!
Zarejestruj
zapamiętaj logowanie
- przypomnij hasło -
zapamiętaj logowanie
- przypomnij hasło -

Il Tempo: Mapa internetowych kibiców

(Il Tempo - M.Vitelli) Dziś nawet mały sklepik za domem dysponuje stroną internetową i różnymi profilami społecznościowymi, gdzie można reklamować produkt wprowadzany na rynek, być może regionalny. Piłka nożna, jeden z największych biznesów na świecie, dostosowuje się. Biura prasowe wielkich klubów wykorzystują doskonałych profesjonalistów, aby poprawić treści, a przede wszystkim zwiększyć liczbę obserwujących. Ponieważ prawo rynkowe jest zawsze takie same. Im bardziej jesteś widoczny, tym lepiej przyciągasz sponsorów i pieniądze.

W ostatnich dniach Result Sports podał dane z badań, w których w każdym semestrze porównuje się obecność największych klubów na świecie w mediach społecznościowych i liczbę ich zwolenników. Wyniki zasługują na ich pogłębienie. Na najwyższym stopniu podium znajdziemy Real Madryt, który przekracza 242 mln "obserwujących" zwłaszcza poprzez Facebooka i Instagram, choć ponad 50 mln na Twitterze to też bardzo wysoka liczba. Blancos wyprzedzają odwiecznych rywali, Barcelonę, którzy na drugim miejscu mają 2 mln mniej zwolenników. Do siódmego miejsca jest dominacja angielska, z trzecim Manchesterem United, czwartą Chelsea, szóstym Arsenalem i siódmym Manchesterem City. Pośrodku grupy są Niemcy z Bayernu Monachium, na piątym miejscu z nieco poniżej 80 mln "obserwujących".

Pierwszym włoskim zespołem w klasyfikacji i nie trzeba tego nawet mówić, jest Juventus. Bianconeri plasują się na ósmym miejscu, to świetny rezultat, który jest wynikiem transferu roku. Cristiano Ronaldo jest żywym magnesem i klub z Turynu, poza tym, że pozyskał go ze względu na wielkie walory techniczne i fizyczne, zrobił to również po to, aby zwiększyć swoją widoczność. Bardzo dobrze, mimo mało szczęśliwego okresu, radzi sobie Milan. Rossoneri są na jedenastym miejscu, nad Borussią Dortmund i pierwszym zespołem, który nie występuje w pięciu najlepszych ligach Europy, Galatasaray. Turcy, na trzynastej pozycji, mogą liczyć na ponad 28 mln internetowych sympatyków. To bardzo dobre dane dla klubu, który znajduje się poza elitą. Na dwudziestym miejscu jest Inter, który z 17,3 mln obserwujących pokonuje finalistów Copa Libertadores, Boca Juniors (22 miejsce) i River Plate (24). Nerazzurrich wysuwa do przodu milion zwolenników na platformie SinaWebo, kochanej szczególnie przez Chińczyków, a więc pokrewnych nowym właścicielom.

Pięć pozycji dalej jest Roma. Giallorossi są na 25 miejscu, z prawie 15 mln zwolenników. "Chcemy zdobyć widoczność na świecie również dzięki wykorzystaniu mediów społecznościowych", powiedział James Pallotta. I rezultaty przyznają mu rację. Praca geniusza komunikacji Romy, Paula Rogersa jest ewidentna. Anglik, który pracował przez prawie 11 lat w Liverpoolu, posiada wiedzę i zdolności. Roma zdobywa media społecznościowe również dzięki ironii. "Lubimy być zabawni - mówi Rogers - publiczność to docenia".

Na 50 pozycji znajduje się Chapecoense, które stało się niestety sławne z powodu pamiętnej tragedii samolotu. Fiorentina jest 84, z kolei San Lorenzo (klub, któremu kibicuje papież Franciszek) jest 122. Fulham Ranieriego jest 132 i wyprzeda o sześć pozycji Lazio. Biancocelesti dryfują w strefie, gdzie znajdują się mało znane drużyny jak Pune City i Club Africain, ich komunikacja byłaby być może do wymiany. W Szkocji Celtic, z prawie 3 mln "przyjaciół" podwaja wynik Rangers.

Karma: +0
06.01.2019; 10:09 źródło: laroma24.it dodał: abruzzi
czytaj więcej o: Prasa Kibice

Komentarze (3)

Profil PW
CanisLupus Dodano: 6 lat temu | Karma: 0
Pune City = Lazio
Profil PW
abruzzi Dodano: 6 lat temu | Karma: 1
Lazio jest w takich czasach z mediami społecznościowymi jak my byliśmy zanim przyszli Amerykanie. Z ciekawości chciałem porównać dziś poszczególne serwisy społecznościowe Romy i Lazio. I tak wszedłem na Twittera, a tam taka ciekawostka, zdjęcie bielika. Laczki mają niby w herbie orła, a bielik to nie orzeł tylko po prostu bielik i bliżej mu do myszołowa/jastrzębia . Może my powinniśmy zmienić wilka na kojota czy innego szakala? :)
Profil PW
pawełek89 Dodano: 6 lat temu | Karma: 0
Lazio nie ma orła tylko myszołowa a my mamy wyglądające jak podróbka z jakiegoś rzymskiego targówka logo.
Kartka z kalendarza
    Wydarzenie na dzisiaj (2025-04-5):
    • Brak
Shoutbox
  • majkel; 2 lata temu

    Chcielibyśmy poinformować, że w ciągu kilku najbliższych dni mogą występować problemy z wejściem na nasz serwis, ze względu na prowadzone prace konserwacyjne. Jak tylko zostaną ukończone, damy Wam znać.

  • samber; 2 lata temu

    Torreire wypożyczyć się da, ale to by wymagało podpisania nowego kontraktu w Anglii a potem wypożyczenie z obowiązkiem wykupu np. Da się to zrobić, ale babraniny sporo i ubocznych kosztów też.

  • CanisLupus; 2 lata temu

    Fajnie by Torreira wyglądał obok Maticia w środku pola. Jakby ojciec synka do pierwszej klasy przyprowadził. Różnica wzrostu chyba z 30 centymetrów :D

  • volt17; 2 lata temu

    Plus jak pisał abruzzi, jeszcze odstępne

  • volt17; 2 lata temu

    Szajbus tylko 4,5 to u nas zarabia Abraham i chyba Pellegrini. Więc jak na Romę to byłaby gwiazdorska pensja

  • Barteq; 2 lata temu

    Jakby wziął 3 mln za sezon to powinien być priorytetem. Też uważam że super opcja.

  • Burdisso; 2 lata temu

    Fajny wpis o maticu umieścili na calciomerito :

    https://calciomerito.pl/co-matic-moze-dac-romie/

  • Omen; 2 lata temu

    No też mi się właśnie wydaje idealnym kandydatem dla nas. Niewykluczone też że zgodziłby się na delikatną redukcję zarobków. Ale to nie od nas zależy. Jestem ciekaw kogo mają na oku.

  • Szajbus; 2 lata temu

    Torreira jest wart każdego eurasa z tych 4 mln:
    - Dosyć młody
    - Sprawdzony w lidze a nie kot w worku
    - Sparzył sie na wyspach i w LaLidze, więc raczej nie będzie chciał odejść.

    Urus może nam zapewnić 5 lat stabilizacji w drugiej linii.

  • Omen; 2 lata temu

    Rozumiem

  • abruzzi; 2 lata temu

    Problem jest w tym, że go się nie da już wypożyczyć, bo ma rok do końca umowy. Trzeba zapłacić z 10 mln za kartę plus dosyć wysoki kontrakt

  • volt17; 2 lata temu

    Torreira to 4,5 mln których nie obejmuje dekret zniżkowy

  • As11; 2 lata temu

    Torreira nie wpasowuje się w koncepcję Mourinho, nie ma >185cm wzrostu :D

  • Omen; 2 lata temu

    W sensie że sporo zarabia w Arsenalu tak?

  • Burdisso; 2 lata temu

    Toreira podobno rozmawiał z Mou ale jak już chyba ktoś wspominał problem jest kontrakt

Tabela / Strzelcy - Serie A
Klub M P
1. AC Milan 38 86
2. FC Internazionale 38 84
3. SSC Napoli 38 79
4. Juventus FC 38 70
5. SS Lazio 38 64
6. AS Roma 38 63
Zobacz pełną tabelę
Wyniki Serie A
38. kolejka - 20-22/5/2022
  • Torino
    0 : 3
    Roma
  • Genoa
    0 : 1
    Bologna
  • Lazio
    3 : 3
    Hellas
  • Fiorentina
    2 : 0
    Juventus
  • Atalanta
    0 : 1
    Empoli
  • Spezia
    0 : 3
    Napoli
  • Sassuolo
    0 : 3
    Milan
  • Inter
    3 : 0
    Sampdoria
  • Venezia
    0 : 0
    Cagliari
  • Salernitana
    0 : 4
    Udinese
Ankieta
Czy Twoim zdaniem sprzedaż Zaniolo to dobra decyzja?
  • Tak, ale tylko w obliczu wysokiej oferty. - 62,07%
  • Nie. Zaniolo powinien zostać w Romie. - 31,03%
  • Nie mam zdania. - 6,9%
  • Statystyki strony
    • Newsów: 25606
    • Użytkowników: 2447
    • Ostatni użytkownik: Moozgh
    • Istnieje od: 8077 dni
    • Gości online (anonimowych użytkowników): 43 (0)
    • Użytkownicy online (0):