Serwis ASRoma.pl wykorzystuje pliki cookies w celu świadczenia usług, dostosowania serwisu do preferencji użytkowników oraz w celach statystycznych. Możesz zawsze wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że cookies będą zapisane w pamięci urządzenia. Więcej w Polityce prywatności. Korzystając z serwisu akceptujesz także postanowienia zawarte w Regulaminie ZROZUMIAŁEM I AKCEPTUJĘ
Aktualnie na stronie przebywa 23 gości oraz 0 użytkowników!
Zarejestruj
zapamiętaj logowanie
- przypomnij hasło -
zapamiętaj logowanie
- przypomnij hasło -

1000 dni bez sponsora

Ostatni mecz grany przez Romę z "Jersey Sponsor", a wiec sponsorem głównym na koszulkach, miał miejsce 26 maja 2013 roku, w derbowym finale Tim Cup z Lazio. Od tego dnia AS Roma, nie licząc kilku reklamowych spotów, nigdy nie nosiła logo głównego sponsora na koszulkach. Licząc od początku kolejnego sezonu, tego, który zbiegł się z przybyciem francuskiego trenera Rudiego Garcii, do dziś minęło dokładnie 1000 dni...

 

W tym przedziale czasowym Giallorossi rozegrali dokładnie 131 oficjalnych meczów podzielonych w ten sposób: 38 spotkań ligowych i 4 w Tim Cup w sezonie 2013/2014, 38 meczów ligowych, 2 w Tim Cup, 4 w Lidze Europy i 6 w Lidze Mistrzów w sezonie 2014/2015. W tym sezonie z kolei Roma rozegrała 30 spotkań w Serie A, jeden mecz w Tim Cup, ponadto 8 w Lidze Mistrzów. Mimo dobrych wyników zespołu w ostatnich dwóch sezonach, gdzie Roma dwukrotnie plasowała się na drugim miejscu w lidze, z dobrymi występami również w Lidze Mistrzów, sytuacja ze sponsorem na koszulkach nie uległa zmianie, mimo plotek, którym towarzyszyły różne negocjacje i grupy robocze, które dział marketingu Romy prowadził z wieloma dużymi firmami, aby znaleźć lukratywnych i prestiżowych partnerów.

 

Prezydent Pallotta nie jest zadowolony z tej sytuacji, on sam powtórzył, że w tym sektorze jego sztab musi zmienić bieg spraw, aby osiągnąć pozytywne rezultaty. Właśnie z tego powodu w Trigorii działa od kilku miesięcy nowy dyrektor marketingu, Laurent Colette, który przybył do Romy po pięciu latach doświadczenia w Barcelonie. Z Colette'em zmieni się prawdopodobnie metodologia pracy i podejście do firm zainteresowanych marką Romy, również dlatego, że to nie do pomyślenia, że klub taki jak Roma, który ma ambicje do stania się topowym klubem, może rozpocząć nowy sezon bez głównego sponsora. Oczywiście Colette i jego sztab muszą pracować nie tylko nad sponsorem na koszulkach, ale nad wszystkim, co związane ze sponsoringiem, gdyż czytając ostatni dostępny bilans, z października 2015 roku, przychody ze sponsoringu wyniosły 5,06 mln euro (6,8 mln w sezonie 2013/2014), co przyniosło spadek o 25%. To bardzo mało jak na klub taki jak Roma, która w przyszłym bilansie, również dzięki dużym przychodom z Ligi Mistrzów 2015/2016, otrze się, a może nawet przekroczy, 200 mln euro obrotów.

 

Oczywiście, na poszukiwanie sponsora wpływa mocno kraj jako całość czyli recesja, która panuje we Włoszech już od kilku lat. Pokazuje to raport przedstawiony przez Repucom, jeśli chodzi o przychody od sponsorów w sezonie 2015/2016, który pokazuje, że na rynku piłkarskim, na świecie, sponsoring wzrósł, w porównaniu do poprzedniego sezonu, o 13%, podczas gdy Włochy zwalniają. Serie A może liczyć łącznie na 83 mln euro. Włoska liga jest za plecami Premier League, Budensligi, Primera Division i Ligue 1. Bije jedynie Eredivisie, gdzie gromadzi się w sumie 41 mln euro. Kluczową rolę odgrywają inwestycje zagraniczne, które reprezentują 62% sponsoringu na koszulkach europejskich drużyn. Przede wszystkim w Premier League, która prowadzi w zestawieniu z 271 mln euro, których nie można z niczym porównać, choć to liga hiszpańska ma największy procent inwestycji zza granicy: ze 105 milionów ogółem, 91 wydają firmy zagraniczne, co daje w sumie 87%.  Serie A otrzymuje z zewnątrz 37 mln euro (z 83 ogółem) i straciła, w porównaniu do poprzedniego sezonu, 3 mln.


Jako parametr w Romie wzięliśmy ostatnią umowę sponsorską czyli tę, podpisaną w 2010 roku między starymi właścicielami i telefonicznym gigantem, Wind. Kontrakt przewidywał wypłatę 5 mln euro w sezonie 2010/2011, 5,5 mln euro w sezonie 2011/2012 i 6 mln w sezonie 2012/2013, co zwiększało się w każdym sezonie o 1 mln euro, jeśli zespół brał udział w Lidze Mistrzów, a także o zmienną kwotę, zależną od osiągnięcia określonych wyników sportowych w rozgrywkach domowych i międzynarodowych. Nasze obliczenia oprzemy więc na tym, bazując średnio na 6 mln euro rocznie (zgodnie ze starym kontraktem Wind) i dzieląc na wszystkie dni, w których Roma grała bez sponsora na koszulkach. Dziś bylibyśmy blisko 17 mln euro, dokładnie: 16438350 euro.

 

Ze względu na impas i kolejny sezon bez głównego sponsora (miejmy nadzieję, że nie!) oraz biorąc pod uwagę fakt, że amerykańscy właściciele biorą często za model Juventus, trzeba śledzić przykład klubu z Turynu, który już od kilku lat na jako głównego sponsora Jeepa, markę z grupy FCA czyli starego Fiata połączonego z amerykańskim Chryslerem. W tym przypadku Juventus otrzymuje od Jeepa około 17 mln euro za sezon, co jest znaczącą liczbą, wzmocnioną przez mocne bonusy i premie związane z osiągnięciem przez Juventus określonych celów sportowych w rozgrywkach domowych i międzynarodowych. Przypomnijmy, że Jeep, a zatem FCA oraz Juve są powiązanymi podmiotami, gdyż znajdują się pod kontrolą EXOR S.p.A. (należącej do rodziny Agnellich i głównym akcjonariuszem FCA i Juventusu). To idealna operacja również ze względu parametrów określonych przez FFP UEFY, która toleruje operacje "wewnątrz grupowe" do 20 mln euro za sezon.

 

A jeśli James Pallotta zainspiruje się pracą wykonywaną przez klub Agnellego i "podaruje" Romie sponsoring (liczba określona bezpośrednio przez prezydenta) używając markę swojego Raptor Group?

 

Karma: +0
27.03.2016; 08:38 źródło: insideroma.com dodał: abruzzi
czytaj więcej o: Aktualności

Komentarze (5)

Profil PW
matekson Dodano: 9 lat temu | Karma: 0
Dobra hipoteza na koniec... W sumie pewnie wyglądało by tak dziś Pallotta znowu inwestuje w Rome poprzez swoje firmy w sponsoring w celu uniknięcia sprzedaży i FFP a za rok Sabat zakręci mercato tak że będzie to samo co dziś..

Śmieszne z tym sponsorem trzeba było brać za 5-6 mln euro rocznie podpisać na 3 lata + plus bonusy i nikt by narazie nie narzekał a tak bieda. A im się zachciało 10 nie jesteśmy Juventusem Milanem Czy Interem póki co jeżeli chodzi o markę.
Profil PW
majkel Dodano: 9 lat temu | Karma: 0
Rozumiem, że Serie A mocno po****dła wizerunkowo w porównaniu do poprzednich lat. Tutaj czas płynie wolniej. Słabsza liga, mniejsza oglądalność, te same zrujnowane stadiony, jedynie Juventus i teraz Udinese mogą pochwalić się nowymi obiektami. Juve już zbiera tego owoce, Zebry też zaczną. Reszta? Reszta stoi w miejscu, a kto stoi w miejscu, ten się cofa. To wszystko sprawia, że firmy niezbyt chętnie chcą inwestować we Włoszech. Roma to nie Milan, Inter, czy właśnie Juventus. Dwa kluby z Mediolanu, pomimo gorszego okresu, wciąż są bardziej atrakcyjne dla kontrahentów. Wszystko za sprawą zdobytych tytułów, marki budowanej latami. Milan podpisał, bodajże rok temu, nową umowę sponsorską, na mocy której będą zarabiać jeszcze więcej. Nie pamiętam ile to było, ale o takiej kwocie możemy tylko pomarzyć.

Amerykanie przyczynili się do rozwoju Romy na tle wizerunkowym, poprzez wyniki i promowanie marki za granicą, min. temu mają służyć turnjeje w Stanach, Australii i innych zakątkach świata. Ale wciąż nam daleko pod tym względem do drużyn z północy. Uważam, że trzy lata bez sponsora to wstyd. Roma dwukrotnie uplasowała się jedynie za Juventusem, zagrała ponownie w LM, zatem względem ostatnich lat, nasza pozycja negocjacyjna jest zdecydowanie lepsza, a mimo to wciąż mamy problem ze znalezieniem sponsora. Coś tu jest nie tak. Po drodze zwolniono osobę odpowiedzialną za marketing, co zaznaczono w newsie, zatrudniono kogoś innego, ale efekt ten sam.

Pallotta przyznał, że popełniono błąd w strategii szukania nowego sponsora, ale zastanawiam się, ile było w tym prawdy? Od tych słów minęło już sporo czasu, a my wciąż pozostajemy bez sponsora.

Z kolei Baldissoni, jeszcze w listopadzie ubiegłego roku, odnośnie braku sponsora, mówił:

"Mamy możliwość zamknięcia umowy z kilkoma firmami, jednak jest to kwestia wyboru"

Widać, jest tylu chętnych, że trudno jest się zdecydować. Bo jak inaczej interpretować te słowa? Jak wierzyć Pallotcie i innym, skoro są zwykłymi pozorantami? Tutaj można mówić co się chce, żadnej konsekwencji. Ocena pracy? Kto by się nią przejmował?

Amerykanie, rekiny biznesu, a nie potrafią nawet znaleźć sponsora, który gwarantowałby dodatkowe środki, które można było by przeznaczyć na opłacenie dwóch, trzech solidnych kontraktów.
Profil PW
volt17 Dodano: 9 lat temu | Karma: 0
Fakt, koszulki tak wyglądają o niebo lepiej ale byłby w stanie przeżyć już chyba każdy wstrząs estetyczny byle Roma miała jakieś pieniądze od sponsora.
Profil PW
Romulus Dodano: 9 lat temu | Karma: 0
Z drugiej strony, koszulki bez sponsora wyglądają o wiele lepiej ;)
Profil PW
CanisLupus Dodano: 9 lat temu | Karma: 0
Lepsze czyste koszulki, niż jakiś debilny Durex, Unimil czy kretyński Jeep ;)
Kartka z kalendarza
    Wydarzenie na dzisiaj (2025-04-20):
    • Brak
Shoutbox
  • majkel; 2 lata temu

    Chcielibyśmy poinformować, że w ciągu kilku najbliższych dni mogą występować problemy z wejściem na nasz serwis, ze względu na prowadzone prace konserwacyjne. Jak tylko zostaną ukończone, damy Wam znać.

  • samber; 2 lata temu

    Torreire wypożyczyć się da, ale to by wymagało podpisania nowego kontraktu w Anglii a potem wypożyczenie z obowiązkiem wykupu np. Da się to zrobić, ale babraniny sporo i ubocznych kosztów też.

  • CanisLupus; 2 lata temu

    Fajnie by Torreira wyglądał obok Maticia w środku pola. Jakby ojciec synka do pierwszej klasy przyprowadził. Różnica wzrostu chyba z 30 centymetrów :D

  • volt17; 2 lata temu

    Plus jak pisał abruzzi, jeszcze odstępne

  • volt17; 2 lata temu

    Szajbus tylko 4,5 to u nas zarabia Abraham i chyba Pellegrini. Więc jak na Romę to byłaby gwiazdorska pensja

  • Barteq; 2 lata temu

    Jakby wziął 3 mln za sezon to powinien być priorytetem. Też uważam że super opcja.

  • Burdisso; 2 lata temu

    Fajny wpis o maticu umieścili na calciomerito :

    https://calciomerito.pl/co-matic-moze-dac-romie/

  • Omen; 2 lata temu

    No też mi się właśnie wydaje idealnym kandydatem dla nas. Niewykluczone też że zgodziłby się na delikatną redukcję zarobków. Ale to nie od nas zależy. Jestem ciekaw kogo mają na oku.

  • Szajbus; 2 lata temu

    Torreira jest wart każdego eurasa z tych 4 mln:
    - Dosyć młody
    - Sprawdzony w lidze a nie kot w worku
    - Sparzył sie na wyspach i w LaLidze, więc raczej nie będzie chciał odejść.

    Urus może nam zapewnić 5 lat stabilizacji w drugiej linii.

  • Omen; 2 lata temu

    Rozumiem

  • abruzzi; 2 lata temu

    Problem jest w tym, że go się nie da już wypożyczyć, bo ma rok do końca umowy. Trzeba zapłacić z 10 mln za kartę plus dosyć wysoki kontrakt

  • volt17; 2 lata temu

    Torreira to 4,5 mln których nie obejmuje dekret zniżkowy

  • As11; 2 lata temu

    Torreira nie wpasowuje się w koncepcję Mourinho, nie ma >185cm wzrostu :D

  • Omen; 2 lata temu

    W sensie że sporo zarabia w Arsenalu tak?

  • Burdisso; 2 lata temu

    Toreira podobno rozmawiał z Mou ale jak już chyba ktoś wspominał problem jest kontrakt

Tabela / Strzelcy - Serie A
Klub M P
1. AC Milan 38 86
2. FC Internazionale 38 84
3. SSC Napoli 38 79
4. Juventus FC 38 70
5. SS Lazio 38 64
6. AS Roma 38 63
Zobacz pełną tabelę
Wyniki Serie A
38. kolejka - 20-22/5/2022
  • Torino
    0 : 3
    Roma
  • Genoa
    0 : 1
    Bologna
  • Lazio
    3 : 3
    Hellas
  • Fiorentina
    2 : 0
    Juventus
  • Atalanta
    0 : 1
    Empoli
  • Spezia
    0 : 3
    Napoli
  • Sassuolo
    0 : 3
    Milan
  • Inter
    3 : 0
    Sampdoria
  • Venezia
    0 : 0
    Cagliari
  • Salernitana
    0 : 4
    Udinese
Ankieta
Czy Twoim zdaniem sprzedaż Zaniolo to dobra decyzja?
  • Tak, ale tylko w obliczu wysokiej oferty. - 62,07%
  • Nie. Zaniolo powinien zostać w Romie. - 31,03%
  • Nie mam zdania. - 6,9%
  • Statystyki strony
    • Newsów: 25606
    • Użytkowników: 2447
    • Ostatni użytkownik: Moozgh
    • Istnieje od: 8092 dni
    • Gości online (anonimowych użytkowników): 23 (0)
    • Użytkownicy online (0):