Spadek Romy: Giallorossi 28 marką w Europie

Kolejny sezon nie trafiony z niczym. Ponowny brak awansu do europejskich pucharów. Rozwiązanie umowy z Kappą, której stroje tak zachwalano z latem. To wszystko nie podniosło na pewno renomy klubu w ostatnich miesiącach. Wręcz przeciwnie...

 

Według zestawienia angielskiego magazynu Brand Finance, marka Romy straciła wśród europejskich klubów piłkarskich na przestrzeni ostatniego roku. Giallorossi spadli w rankingu z 21 na 28 pozycję. Magazyn wycenił markę Romy na 63,4 mln euro. Giallorossi wygrali derbową rywalizację z Lazio, które wyceniane na 40,2 mln euro, zajmuje w rankingu 50 pozycję.

 

Na pierwsze miejsce awansował Bayern, który wyprzedził w tym roku Manchester United i którego markę wycenia się na 665 mln euro. Pierwszą trójkę uzupełnia Real Madryt. Jedynym zespołem z Włoch w pierwszej dziesiątce jest AC Milan. Z 16 na 13 pozycję awansował Juventus, spadł z kolei, o dwa oczka, na 15 miejsce, Inter.

 

Klasyfikacja:

1. Bayern - 665 mln euro

2. Manchester United - 660

3. Real Madryt - 480

4. FC Barcelona - 442,8

5. Chelsea Londyn - 323,6

6. Arsenal Londyn - 317,4

7. Liverpool - 279,4

8. Manchester City - 257

9. AC Milan - 203,6

10. Borussia Dortmund - 201,2

13. Juventus Turyn - 123,8

15. Inter Mediolan - 116,9

20. Napoli - 78

28. Roma - 63,4

50. Lazio i Fiorentina - 40,2

 

Napisane przez: abruzzi dnia 30.05.2013; 13:41