Nie tylko Francesco Totti. Podczas Sports Analytics Conference, James Pallotta podjął też trzy inne tematy związane z zespołem Giallorossich: mercato, stadion i media w Rzymie.
Mercato:
- Przez ostatnie dwa lata zrobiliśmy wiele rzeczy, mamy "data team" w Rzymie, niektóre osoby, które pracują w Vancouver, inne w Silicon Valley i Bostonie. Mercato może określić twój sukces lub porażkę, może naprawdę pogrzebać zespół, gdyż możesz kupić lub sprzedać graczy uzyskując zysk lub generując straty. Dla przykładu, kilka lat temu pozyskaliśmy 18-letniego Marquinhosa za około 3 mln dolarów i rok później sprzedaliśmy do PSG za 35 mln euro i zarobiliśmy te pieniądze. Z tego powodu zatem bardzo ważnym jest uzyskanie jak największej liczby danych an temat graczy, gdyż mercato może stać się niesamowitym źródłem zysków do zainwestowania w zespół. Europejska piłka jest jednak ogółem bardzo w tyle w stosunku do tego, co zrobiono w USA z Moneyball. Mercato w Europie jest prowadzone nadal w starym stylu, powierzane pracy agentów. Dla przykładu, kilka lat temu kupiliśmy piłkarza i nie byliśmy nawet w stanie określić jego wieku.
Media w Rzymie:
- W Rzymie staram się być niezwykle przejrzysty i otwarty z mediami, ale to bardzo, bardzo trudne miejsce. W Bostonie ma się do czynienia z dwoma dziennikami i jedną stacją radiową. W Rzymie jest sześć gazet z wieloma stronami poświęconymi piłce, jest dziewięć stacji radiowych, które mówią o Romie 24 godziny na dobę. Dlatego zrobiliśmy dwie rzeczy: zbudowaliśmy nasze studia telewizyjne dla Roma TV i stworzyliśmy oficjalne radio. W ten sposób to my staramy się przekazywać informacje, jednak są przypadki, gdy nie możesz sobie z tym poradzić, gdyż w Rzymie presja prasy jest większa niż w jakimkolwiek innym miejscu, które widziałem i na pewno w USA nie ma niczego podobnego.
Stadion.
- Areny w Stanach Zjednoczonych są dużo lepsze niż piłkarskie stadiony w Europie. W przypadku Romy gramy na starym stadionie olimpijskim, który został zbudowany w 1960 roku i w konsekwencji jedną z rzeczy, które zdecydowaliśmy gdy kupiliśmy klub, było posiadanie naszego stadionu, aby rywalizować na każdym poziomie i mieć w kasie znaczącą ilość dolarów. Dziewięć miesięcy temu otrzymaliśmy zatwierdzenie ze strony miasta i stworzyliśmy w ciągu około siedmiu tygodni dokumentację na ponad osiem tysięcy strony ze schematami i wykresami. Teraz mamy nadzieję uzyskać zgodę w ciągu sześciu miesięcy i zbudować stadion w 26 miesięcy. Wszystko jest finansowane w całości ze środków prywatnych, nie prosimy o pieniądze ani Rzymu, ani Włoch.
Napisane przez: abruzzi dnia 16.03.2016; 19:11